lördag 17 maj 2014

Att ha kollegor som utmanar, utvecklar och får en att tänka längre och djupare

Det är helt fantastiskt att ha kollegor som utmanar, utvecklar och får en att tänka längre och djupare.
Jag har flera stycken sådana fantastiska pedagoger runt mig.
Idag ska jag lyfta Mattias Werner, sen vi blev kollegor har jag utvecklats och mitt jobb är bra mycket roligare med honom som kumpan.

Vi har tidigare i år tillsammans gjort ett ämnesövergripande arbete som vi kallade för "Fulmonster". Du kan läsa det inlägget här.

Nu har vi, slöjdlärarna, grannkollegan Johan och jag gjort ett nytt ämnesövergripande projekt. Eller jag gillar uttrycket "Crossover-projekt" mer än ämnesövergripande faktiskt...
Ja, iallafall. Den här gången mixade vi ihop slöjd, teknik och svenska i ett projekt vi kallade för "Helvetesgapet". Inspiration fick vi från Snillebixtarna.se och uppgiften hittar ni här. Vissa delar fick vi från min gamla kollega Caroline. Tack Carro!

Vi gjorde en liten "teaser" för att fånga eleverna och väcka intresse för uppgiften
Filmen publicerade vi på klassen blogg.



Själva uppgiften såg ut så här:
Och så här såg det ut under arbetets gång:










Roligaste dagen på länge!
Heja Crossover-projekt!

//Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar