söndag 28 september 2014

Borås Tidning uppmärksammar BFL

Äntligen har den lokala tidningen uppmärksammat det som Borås stad har varit kända för i hela Sverige länge. Nämligen vårt arbete med BFL och formativ bedömning.
Min kollega Linda och jag fick äran att prata om det vi brinner för och älskar - vårt arbete med formativ bedömning.
Visst, även vår resa har var varit jobbig periodvis - men det finns inget som skulle få mig att gå tillbaka till det traditionella klassrummet.
Ska man arbeta med pedagogik är det självklart för mig att jag måste ändra min syn på lärande och förhålla mig till det forskningen säger ökar elevernas kunskapsinhämtning och utveckling. Och det gör formativ bedömning. Det utvecklar även det kollegiala lärandet vilket är en lika viktigt vinst som elevernas kunskap om sitt eget lärande.

Så här såg det ut i Bt idag:


Heja Borås stad och heja BFL!!!

//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar