onsdag 3 juli 2013

Tänktanken inspirerar och stakar ut min väg

Vid alla tidpunkter så här långt på sommarlovet har podden tanktanken varit med mig. Antingen direkt i örat eller tankar om senaste avsnitten...
Tack Årsta-gänget för inspirationen men även för att många funderingar jag haft nu är på väg att landa eller om de bara fått en annan dimension, ett annat djup.
En av mina stora funderingar som lärare har varit, och är, hur man gör skolan viktig på riktig. Att det eleverna lär sig har en mening, att ta in livet och verkligheten i klassrummet.

Jag lyssnade på podden romanprojektet och bibblis samtidigt som jag skurade huset. (Perfekt podd att lyssna på då du behöver tänka på något annat...)
Genomsur rakt igenom regnkläderna tog jag datorn och planerade mitt eget romanprojekt.

Hur jag lyckas kommer ni att kunna följa här, på min blogg i höst.

Over and out
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar