tisdag 11 februari 2014

Edcamp, hur gick det?

Tack alla underbara lärare och inspirationsspridare som finns i Borås stad.
Edcamp blev så mycket bättre än jag kunnat tänka mig.
En lokal fylld med bubblande lärare och skolledare som vill prata skolutveckling på sin "förtroendetid" kan ju inte bli annat än en succé. 50 anmälda och ca 43 som deltog var mer än vi kunnat drömma om. Men lite oroliga och nervösa var vi allt innan lokalen började fyllas av sorl, skratt och hejanden.
Jag och min fantastiska kollega Susanne träffades lite innan och förberedde och peppade varandra innan starten.

När vi väl var igång tittade jag ut över lokalen, log och fascinerades över vilka diskussioner, delade av erfarenheter och tankar, nyfikenhet och peppande som pågick vid de olika samtalsborden...och såklart massor av nya lärarkontakter som knöts. Det såddes många nya idéer och vissa idéer fick gro och växa vidare med hjälp, stöd och inspiration av kollegor som verkligen vill utveckla sitt klassrum och dela med sig.
Det var också härligt att det vid många tillfällen skrattades vid de olika borden.
Glöm aldrig att lärande ska vara roligt och lustfyllt, även för oss lärare!

Suddig Edcamp-tavla:
















 En liten utvärdering på slutet:



Och det blev en liten artikel i Borås tidning dessutom. Härligt att bt uppmärksammar skolan på ett positivt sätt.  Mer av det tack!




















Jag och Susanne spända och taggade innan edcamp-starten.


















NÄSTA EDCAMP KÖR VI 23/4.
VÄLKOMNA!

//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar