lördag 17 maj 2014

Elevledda utvecklingssamtal

Ja, nu har vi arbetat hårt med att förbereda oss inför utvecklingssamtalen nästa vecka, eleverna och jag.
Alla elever har nu gått igenom och utvärderat sig mot kunskapskraven, skrivit vad hen är bra på, funderat på vad hen kan bli bättre på och hur hen ska gå tillväga för att bli bättre.
Hittade inget smidigt och tillförlitligt sätt att koppla in IKT den här gången som jag är vid vid annars. Ibland blir man begränsad av bristen på fungerande datorer eller Ipads. Men skam den som skyller på sånt och ger upp. Penna och papper fungerar det också även om jag är van vid att mina elever håller sina samtal med hjälp av just datorer, Ipads och smartboards.

Eleverna har även skrivit dagordning och manus. Och det har tränats lite här och där på vad som ska sägas. För det är ju lite pirrigt att hålla i ett möte med sina föräldrar och sin lärare.
Jag är så stolt över mina elevers förmåga att utvärdera sitt lärande!



Det är första gången som eleverna i den här klassen ska leda sina egna utvecklingssamtal och det känns som att det kommer att bli succé. Återkommer med resultatet efter nästa vecka.

Jag har tidigare skrivit om elevledda utvecklingssamtal här. Om målen med samtalen och lite andra tankar.

//Hanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar